As estratégias de leitura de Nietzsche: O caso August Schlegel
Nietzsche’s Reading Strategies: The Case of August Schlegel
Abstract
Nietzsche commenced his engagement with the Romantic thinker August Schlegel during his formative years at Pforta, and subsequently returned to him on numerous occasions during the period of writing The Birth of Tragedy. The young deals with various writings of this thinker, both his studies on art theory, published in Lessons on Fine Arts, and his studies on Greek tragedy, published in Lessons on Dramatic Art. In this paper, I intend to reflect on Nietzsche’s sources and Nietzsche’s very peculiar relationship with his sources by examining various reading records, such as excerpts, notes, unpublished writings, and their unfolding in the published work.
Keywords: Nietzsche; August Schlegel; sources; reading; appropriation
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Anna Hartmann
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Política para Periódicos de Acesso Livre
Aos autores(as) que tencionam submeter suas obras e publicá-las na revista Modernos & Contemporâneos, não será, sob hipótese alguma, cobrado qualquer tipo de taxas, sendo tais procedimentos inteiramente gratuitos.
Autores(as) que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Todas as obras publicadas na Modernos & Contemporâneos [ issn 2595-1211 ] encontram-se licenciadas com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.
b)Autores(as) têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c)Autores(as) têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre)